Tuesday, March 31, 2009

satu benda yang aku paling suka..suka..suka..



semua org mahukan yg baru...cantik bergaya..honda city baru...fuhh...syruppp..tp apakan daya ku tak mampu lagi...bg sikit masa...hee...


benda ni da lama gile...


VESPA
•Syarikat PIAGGIO
•89 jenis
•Dibuat dari besi
•Di buat di Itali
•Tahun 1946
Macam2 jenis ada...memanglah dah lama,tapi bagi aku sangat unik...lama sampai sekarang masih ada...mana nak cari...tapi sayang benda2 macam ni tak ramai hargai...ada yang ckp besi buruklah...


tapi...aku cukup minat...aku ada satu...bapa belikan..aku yang nak sgt...tengok kwn2 bawa...ngan gak...aku penah kena tahan polis...sekali buka helmet..polis terkejut...perempuan rupanya..aku jwblah dah minat...hee...


polis ckp vespa byk tak ada road tax, nasib baek vespa aku ada...


bukan nak ckp apalah...vespa dah lama...kadang2 beli pun kat ceruk kampung mane..tersadai bwh rumah....buat balik bagi cantek..tapi tak boleh barukan pulak...kadang2 owner pun dh meninggalkan dunia....tulah yang tak dapat barukan road tax...


mcm mana nak bawa...JPJ tolong...tolong...nak bawa vespa jalan2...
Enjin 50-200cc

No comments:

Post a Comment